Przejdź do głównej zawartości

Vorbehandlung von Lebensmittel, czyli obróbka wstępna żywności. Nazwy różnych technik obróbki wstępnej żywności w języku niemieckim. Język niemiecki zawodowy w gastronomii.

Ostatnio opublikowałem dla Was wpis na mojej stronie (blogu), w którym przedstawiłem różne nazwy technik obróbki wstępnej w żywności w języku angielskim, czyli tłumaczenie różnych nazw technik obróbki wstępnej żywności na język angielski [1]. Jeśli chcemy zapoznać się ze słownictwem gastronomicznym, jakie używa się w krajach niemieckojęzycznych w branży gastronomicznej, to warto także znać różne nazwy technik obróbki wstępnej w języku niemieckim. To bardzo przydatne słownictwo przede wszystkim dla osób chcących pracować w branży gastronomicznej w krajach niemieckojęzycznych, jak i również dla osób, których chcą wypróbować róże przepisy kulinarne z niemieckojęzycznych stron internetowych kulinarnych. 

W niniejszym wpisie przedstawię listę słownictwa języka niemieckiego, które dotyczą nazw różnych technik obróbki wstępnej żywności.  W kolejnych wpisach z zakresu języka obcego zawodowego w branży gastronomicznej przedstawię koleją część słownictwa języka angielskiego, jak i niemieckiego, które będą dotyczyć nazw różnych czynności kulinarnych podczas przygotowywania potraw (produkcji gastronomicznej).


Linki:

[1] Pretreatment of food, czyli obróbka wstępna żywności. Nazwy różnych technik obróbki wstępnej żywności w języku angielskim. Język angielski zawodowy w gastronomii.

Komentarze

  1. Znajomość języków przydaje się w każdej branży. Dobrze, że teraz jest taki nacisk na ich naukę. Za moich czasów języka obcego zaczynaliśmy się uczyć dopiero od 4 klasy.

    OdpowiedzUsuń
  2. Nigdy nie miałam niemieckiego zawodowego w szkole, a to dlatego, że należałam do klasy średnio-zaawansowanej, natomiast angielski wysoko-zaawansowany i tam miałam co nieco z języka zawodowego. Nigdy nie przykładałam się do niemieckiego , o ironio, bo teraz rozmawiam na co dzień w języku, który brzmi bardzo podobnie. Np. czyszczenie to po niderlandzku : reinigen. (czyt. rajnyhen) :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Super, że można się u Ciebie doedukować... Ja poczekam na język angielski, bo za niemieckim nie przepadam, dla mnie jest taki zgrzytający dla ucha :) Pozdrawiam Cię serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie znam niemieckiego, ale trochę wiedzy w języku obcym z zakresu gastronomii zawsze się może przydać :) pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Witam serdecznie
    Wspaniały wpis. Teraz znajomość języków jest bardzo przydatna, warto się ich uczyć :) Świetnie że inspirujesz do doskonalenia siebie, nauka języków to świetny rozwój. Niestety nie znam niemieckiego, zawsze uczyłam się angielskiego. Świetny bardzo inspirujący wpis :)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Polecane inne wpisy do przeczytania:

Sposoby układania sztućców na talerzu podczas i po konsumpcji

Jak radzić sobie w sytuacji, kiedy mamy kontakt z osobami toksycznymi, czyli 10 przykładowych metod radzenia sobie z osobami toksycznymi. Psychologia.

Stres w miejscu pracy m.in. w gastronomii, ich przyczyna oraz jak pracownik powinien radzić sobie z nim? Stres w pracy z punktu widzenia psychologii pracy oraz psychologii w zarządzaniu. Psychologia.