Przejdź do głównej zawartości

Jakie rodzaje pierogów są popularne w różnych kuchniach narodowych? Sztuka kulinarna.

Jedną z dość bardzo popularnych potraw, z których słynie nie tylko kuchnia polska, ale także m.in. kuchnia włoska, hiszpańska, niemiecka, austriacka, rosyjska, litewska, czy chociażby rosyjska, są pierogi. Można je przyrządzać na wiele różnych sposobów, a każda kuchnia narodowa słynie w różnych rodzajów pierogów, które nie tylko są gotowane, ale także smażone lub pieczone. Pierogi można przyrządzić w różnych rodzajów nadzień, w wersji wytrawnej (m.in. nadzienia mięsnego, rybnego, serowego, warzywnego), a także w wersji na słodko (np. z owocami, z twarogiem na słodko). Pierogi z punktu widzenia technologii gastronomicznej, jak i sztuki kulinarnej przyrządza się w następujących etapach: przygotowanie ciasta pierogowego i nadzienia (farszu), wałkowanie oraz wykrawanie ciasta, nadziewanie (nakładanie farszu na ciasto pierogowe), zlepianie oraz obróbka cieplna (termiczna) pierogów (gotowanie we wodzie, na parze, pieczenie, smażenie). Warto także wiedzieć o tym, iż pierogi już Chińczycy zaczęli przyrządzać, natomiast polskie pierogi ruskie trafiły do Polski z Rusi Czerwonej (Galicja Wschodnia) i stąd też wzięła się nazwa pierogów ruskich od nazwy historycznej krainy północno-zachodniej Ukrainy. O tym wspomniałem we wpisie na temat pochodzenia pierogów ruskich z punktu widzenia historii sztuki kulinarnej i żywności [1]. Każdy kraj ma własne nazwy pierogów i sposób przygotowania, dlatego też w niniejszym wpisie przedstawię różne rodzaje pierogów, z których słyną różne kuchnie narodowe, a także, z jakimi farszami przyrządza się różnego rodzaju pierogi. Na mojej stronie (blogu) także znajdziecie różne przepisy kulinarne na pierogi w wersji wytrawnej, jak i na słodko.




Przypisy:

[1] Pierogi ruskie - pochodzenie z punktu widzenia historii kulinariów

Komentarze

  1. Bardzo ciekawe zestawienie :) ja uwielbiam pierogi w każdej wersji :) pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Pyszne zestawienie, spróbowałabym po pierożku z każdej kuchni :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ciekawe informacje :)
    Pierogi lubię i często zamawiam je w restauracjach.
    Pierogi to też mój najczęstszy wybór, gdy jestem w trasie :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Witam serdecznie
    Interesujący wpis :) Rewelacyjne ciekawostki i świetne zestawienie. Muszę przyznać, że jeżeli chodzi o pierogi to jestem ich wielką fanką ^^
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  5. Uwielbiam pierogi, dlatego z wielką przyjemnością przeczytałam te wszystkie informacje o nich. Bardzo ciekawe zestawienie i niezwykle interesujące. Już wcześniej słyszałam o tym, że pierogi ruskie wcale nie są "ruskie" w takim znaczeniu, o jakim się słyszy i cieszę się, że Twoje informacje w tym zakresie tylko potwierdzają tę moją wiedzę. Pozdrawiam Cię serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  6. Kocham pierogi pod każdą postacią :D

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo ciekawy wpis, jak zawsze z resztą! Pamiętam, jak pierwszy raz mój chłopak zapytał mnie o jakieś typowe polskie danie i od razu w mojej głowie pojawiły się pierogi i aby opisać, co to mniej więcej za danie porównałam je do ravioli, haha! Po jakimś czasie poznał pierogi, ale nie został ich wielkim fanem, woli krokiety :D
    Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
  8. Mmm pierogi. Lubię bardzo, zwłaszcza ruskie albo z kapustą i z grzybami. I pierożki samosa, ale niezbyt pikantne :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Polecane inne wpisy do przeczytania:

Sposoby układania sztućców na talerzu podczas i po konsumpcji

Jak radzić sobie w sytuacji, kiedy mamy kontakt z osobami toksycznymi, czyli 10 przykładowych metod radzenia sobie z osobami toksycznymi. Psychologia.

Stres w miejscu pracy m.in. w gastronomii, ich przyczyna oraz jak pracownik powinien radzić sobie z nim? Stres w pracy z punktu widzenia psychologii pracy oraz psychologii w zarządzaniu. Psychologia.