Przejdź do głównej zawartości

Inne klasyfikacje towaroznawcze produktów żywnościowych w towaroznawstwie żywności

Na temat żywności była już wielokrotnie mowa na mojej stronie (blogu), gdzie w jednym ze wpisów wyjaśniłem, czym jest żywność (środek spożywczy), żywność przetworzona i nieprzetworzona oraz czym jest higiena środków spożywczych [1]. Także mieliśmy już okazję wcześniej poznać 12 grup produktów żywnościowych, gdzie omówiłem krótko różne produkty żywnościowe z punktu widzenia nauk o żywności i żywieniu człowieka. Postanowiłem napisać kolejny wpis o tematyce związanej z towaroznawstwem żywności, w którym przedstawię inne klasyfikacje produktów żywnościowych, jakie można wyróżnić w towaroznawstwie żywności. Warto wiedzieć o tym, iż klasyfikacja towaroznawcza 12 grup produktów żywnościowych jest bardziej rozszerzona, gdyż w tej klasyfikacji wyodrębniono różne rodzaje warzyw i owoców aż w 5-ęciu grupach produktów żywnościowych, a także wyodrębniono osobno masło jako tłuszcz pochodzenia zwierzęcego od pozostałej grupy związanej z tłuszczami zwierzęcymi i roślinnymi. Taki podział także stosuje się w opracowanych dziennych racjach pokarmowych, które wskazują zalecaną ilość spożycia różnych grup produktów żywnościowych dla poszczególnych grup konsumentów, w zależności od wieku, płci, aktywności fizycznej, stanu zdrowia oraz stawki finansowej (żywieniowej), która jest brana pod uwagę w przypadku organizacji usług żywieniowych w zakładach żywienia zbiorowego typu zamkniętego, gdzie wcześniej wspomniane przeze mnie dzienne racje pokarmowe są brane pod uwagę podczas planowania jadłospisu.




Przypisy:

[1] Czym jest żywność (środek spożywczy), żywność przetworzona i nieprzetworzona oraz czym jest higiena środków spożywczych wg prawa żywnościowego i towaroznawstwa żywności?

[2] Podział towaroznawczy produktów żywnościowych na 12 grup

Komentarze

  1. Bardzo istotne informacje dla osób interesujących się tą branżą.

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo ciekawe klasyfikację. Musze przyznać, że dużo cennej wiedzy można wynieść z tego bloga. Pozdrawiam serdecznie. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam Cię serdecznie 🤗

      Dziękuję za poświęcenie swojego czasu na odwiedzenie bloga i przeczytanie wpisu, jak i za napisanie przemiłego komentarza, za którego jestem bardzo wdzięczny. Ten komentarz sprawił mi radość. Bardzo cieszę się, że mój blog dostarcza dużo cennej i ciekawej wiedzy. To motywuje mnie do dalszej pracy nad prowadzeniem mojego bloga 👦👍

      Pozdrawiam Cię również serdecznie 🖐👦💖
      Patryk

      Usuń
  3. Hallo Patrick,
    sehr lehrreich und informativ dein Blogbeitrag 👍
    Liebe Grüße
    Christine

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Polecane inne wpisy do przeczytania:

Sposoby układania sztućców na talerzu podczas i po konsumpcji

Jak radzić sobie w sytuacji, kiedy mamy kontakt z osobami toksycznymi, czyli 10 przykładowych metod radzenia sobie z osobami toksycznymi. Psychologia.

Stres w miejscu pracy m.in. w gastronomii, ich przyczyna oraz jak pracownik powinien radzić sobie z nim? Stres w pracy z punktu widzenia psychologii pracy oraz psychologii w zarządzaniu. Psychologia.