Przejdź do głównej zawartości

Nazwy czynności związanych z produkcją gastronomiczną, czyli przyrządzaniem potraw w języku angielskim. Język angielski zawodowy w gastronomii.

Kolejny wpis z cyklu języki obce zawodowe w gastronomii poświęcę tematowi, który jest związany z technologią gastronomiczną i sztuką kulinarną. W niniejszym wpisie zostaną omówione różne nazwy czynności kulinarnych w języku angielskim, które dotyczą produkcji gastronomicznej, czyli przyrządzania potraw. Pewną część słownictwa z tego zakresu już została omówiona w dwóch wpisach nt. nazw technik obróbki termicznej (cieplnej) w języku angielskim i nazw technik obróbki wstępnej żywności w języku angielskim [1, 2].
Znajomość takiego słownictwa jest bardzo ważna w branży gastronomicznej, jeśli nie tylko chcemy wypróbować jakiś przepis kulinarny z anglojęzycznej strony kulinarnej, ale również pracując w branży gastronomicznej za granicą, gdzie używa się języka angielskiego. Choć wspomniałem kilka nazw określających różne czynności kulinarne, jak np. gotować, smażyć, siekać, kroić, to również wspomniałem inne ważne czynności kulinarne, jakie występują podczas produkcji gastronomicznej, czyli przyrządzania potraw, jak np. mielenie, dodawanie składników, ugniatanie ciasta, ważenie składników, miksowanie, czy też np. smarowanie pieczywa. To pierwsza część tego wpisu, gdyż druga część niniejszego wpisu będzie poświęcona różnym nazwom czynności związanych z produkcją gastronomiczną, czyli przyrządzaniem potraw w języku niemieckim.


Przypisy:

Komentarze

  1. Thank you for this, because as an English speaker, I can use it in reverse when I'm trying to work out Polish recipes!

    OdpowiedzUsuń
  2. Pomocny wpis. Trzeba będzie sobie zapisać 😀

    OdpowiedzUsuń
  3. Wpis bardzo przydatny zwłaszcza dla osób z branży

    OdpowiedzUsuń
  4. Fascynujący wpis poświęcony językowi angielskiemu w kontekście gastronomii! Znajomość terminologii związanej z produkcją gastronomiczną w języku angielskim jest nie tylko przydatna dla pasjonatów eksperymentowania z anglojęzycznymi przepisami kulinarnymi, ale również kluczowa dla profesjonalistów pracujących w branży gastronomicznej za granicą. Czekam z niecierpliwością na drugą część wpisu. Znajomość języków obcych w dzisiejszych czasach jest bardzo potrzebna i nie tylko w gastronomi :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Fajny spis :D Ja znam kilka podstawowych słów ale czasami faktycznie brakuje mi jakiegoś słowa albo zapominam ;D Np. patelnia.
    Miłego dnia! :) Pozdrawiam serdecznie!
    PS. Dziękuję za komentarz u mnie ;)
    Wildfiret

    OdpowiedzUsuń
  6. Przydatny spis :) lubię zaglądać na anglojęzyczne blogi kulinarne i znajomość terminologii kulinarnej w języku angielskim ułatwia zrozumienie przepisów :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Dobrze wiedzieć, niektóre mi wcześniej uleciały :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Niestety nie wszystkie zwroty są mi znane, ale mam nadzieję, że po tym wpisie kolejne wpadną mi do głowy. <3

    OdpowiedzUsuń
  9. Witam Was serdecznie na moim blogu 🤗
    Dziękuję Wam serdecznie za to, że z przyjemnością przeczytaliście mój nowy wpis i podzieliliście się z tym w komentarzu. Jest mi niezmiernie miło z tego powodu, że ten wpis był bardzo ciekawy i interesujący dla wielu osób. Miło mi było, że mogłem podzielić się z Wami słownictwem angielskim z dziedziny kulinariów. Być może wielu osobom pomogłem w tej materii 🤗
    Pozdrawiam Was cieplutko i od serca 🤗🥰😘

    OdpowiedzUsuń
  10. Świetne. Widać, że masz ogromną wiedzę w tym temacie. Szacunek :) Bardzo ciekawie napisałeś. Warto uczyć się języków przydają się także w branży gastronomicznej.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Polecane inne wpisy do przeczytania:

Sposoby układania sztućców na talerzu podczas i po konsumpcji

Jak radzić sobie w sytuacji, kiedy mamy kontakt z osobami toksycznymi, czyli 10 przykładowych metod radzenia sobie z osobami toksycznymi. Psychologia.

Stres w miejscu pracy m.in. w gastronomii, ich przyczyna oraz jak pracownik powinien radzić sobie z nim? Stres w pracy z punktu widzenia psychologii pracy oraz psychologii w zarządzaniu. Psychologia.