Przejdź do głównej zawartości

Przykładowe wyroby cukiernicze, z których słyną różne kuchnie regionalne Włoch, które serwuje się w okresie świąt Bożego Narodzenia. Świąteczne wyroby cukiernicze kuchni włoskiej.

Święta Bożego Narodzenia to czas, w którym serwuje się z tej okazji różne dania i desery świąteczne. Każda kuchnia narodowa słynie z różnych wyrobów cukierniczych, które pojawiają się na stołach w okresie świąt Bożego Narodzenia. Także kuchnia regionalna słynie z różnorodnych wyrobów cukierniczych. Nie tylko w różnych kuchniach regionalnych Polski słyną różne dania regionalne, które pojawiają się w okresie świąt Bożego Narodzenia. Także we Włoszech możemy znaleźć wiele ciekawych i fantastycznych świątecznych wyrobów cukierniczych, które serwuje się na deser w okresie świątecznym. Region Milano słynie z Panettone, region Verona z deseru świątecznego Pandoro, region Mantua słynie z kolei z wyrobu cukierniczego, jakim jest Anello di Monaco,  a w regionie Valtellina serwuje się na święta Bożego Narodzenia słodkie pieczywo na zakwasie, które nazywa się Bisciola. Z okazji świąt Bożego Narodzenia postanowiłem dla Państwa opublikować kolejny wpis z dziedziny sztuki kulinarnej i gastronomii, w którym chciałbym omówić różne świąteczne wyroby cukiernicze różnych kuchni regionalnych Włoch, które serwuje się na deser w okresie świąt Bożego Narodzenia. Niektóre z nich mają bardzo ciekawą historię. 

Komentarze

  1. Bardzo ciekawe informacje, nie znam żadnego z tych włoskich wyrobów cukierniczych, a chyba chętnie bym poznała. Życzę Ci nieustannie miłego świętowania.

    OdpowiedzUsuń
  2. Z ciekawością przeczytałam. Nie wiele wiem o tradycjach włoskich w czasie świąt, także tych kulinarnych :) W święta obejrzałam świetną włoską komedię świąteczną- czysta przyjemność słuchać ich język :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Pyszne propozycje. Może już teraz trzeba by zacząć testować,aby zdążyć do następnych świąt. Bo ja chciałem jeszcze kilka rzeczy przygotować ale oczywiście brakło mi czasu. Śmieje się sama z siebie gdy mówię że następnym razem zacznę w czerwcu przygotowania 😀
    Serdecznie pozdrawiam i życzę Szczęśliwego Nowego Roku 🌟🎊🙂

    OdpowiedzUsuń
  4. No proszę, ja byłam we Włoszech kilkanaście razy, ale w okresie Bożego Narodzenia tylko raz, i wtedy częstowano mnie babką panettone i twardymi jak kamienie cantuccini. A tych słodkości nie znam :-)

    OdpowiedzUsuń
  5. koleżanka mieszkała w tym kraju, mówiła że bardzo popularne sa takie baby wielkie i puchate

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo ciekawe informacje :) byłam we Włoszech wiele razy, ale raczej w miesiącach wakacyjnych, dlatego tradycyjne słodkości na Boże Narodzenie nie są mi znane :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Byłam we Włoszech. Na pewno któreś delicjous jadlam.

    OdpowiedzUsuń
  8. O żadnym z nich nie słyszałam, zaraz sobie wygoogluję przepisy :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Mam nadzieję, że Nowy Rok przyniesie Ci wiele inspiracji, abyś z odwagą podążał/a za swoimi pasjami i marzeniami. Niech będzie to czas pełen pozytywnych zmian i niezapomnianych chwil spędzonych z najbliższymi. Szczęśliwego Nowego Roku!!
    Wildfiret

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Ci serdecznie za przepiękne życzenia 🤗😍 Ja również chciałbym życzyć Tobie wszystkiego dobrego w Nowym Roku. Niech ten Nowy Rok będzie pełen nadziei, miłości, wspaniałości i życzliwości. Samych wspaniałych celów życiowych oraz marzeń i planów. Niech one się spełnią w Nowym Roku.
      Po prostu... Szczęśliwego Nowego Roku. Tego przede wszystkim życzę Ci 🥰🤗❤️

      Usuń
  10. We Włoszech byliśmy wiele lat temu, ale nie w okresie świąt więc te wyroby nie są nam znane.

    Wszystkiego dobrego życzymy w 2024 roku - dużo ZDROWIA oraz SZCZĘŚCIA.

    OdpowiedzUsuń
  11. Witam Was cieplutko 🖐😉

    Dziękuję Wam za odwiedziny i za Wasze komentarze. Chciałbym podziękować za to, że przez ten Rok byliście tutaj i mogliście dowiedzieć się wielu ciekawych i fascynujących rzeczy z tematyki związanej z moim blogiem.
    Dostałem od Was wiele wspaniałych i życzliwych, a także motywujących komentarzy, z czego jestem niezmiernie zadowolony i jestem za to Wam wdzięczny.
    Nowy Rok - nowe ciekawe wpisy, na które gorąco Was zapraszam. Mam nadzieję, że nowe wpisy będą źródłem wielu inspiracji i ciekawych informacji, z którymi się z Wami chętnie podzielę.
    Co chciałbym Wam wszystkim życzyć, to przede wszystkim Szczęśliwego Nowego Roku. Tego Wam życzę na Nowy Rok. Bądźcie dla siebie mili, życzliwi, pielęgnujcie empatię i miłość do siebie, jak i do innych. Niech spełnią się Wasze potrzeby i marzenia, jakie sobie życzycie na Nowy Rok 🤗🥰🧡

    Patryk
    autor bloga żywienie zbiorowe - gastronoma & psychologia

    OdpowiedzUsuń
  12. Przede wszystkim - wszystkiego najlepszego w Nowym Roku!
    Samych wspaniałości, dużo zdrowia, oraz sukcesów blogowych i zawodowych :)
    Ciekawy wpis, pracuję z jednym chłopakiem z Włoch, podpytam go o te ciekawostki. Myślę też zaprosić go i naszą koleżankę z Grecji do niedawno otwartej w mojej wiosce Włoskiej Restauracji :)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  13. Fascynujący wpis o świątecznych wypiekach! Ciekawe, jak różnorodność kuchni regionalnych we Włoszech przekłada się na wyjątkowe świąteczne smaki. Jeśliśmy różne wypieki ale niestety nie świąteczne
    :) Nie mogę się doczekać, aby dowiedzieć się więcej o historii i tradycji związanych z tymi słodkimi delicjami!

    OdpowiedzUsuń
  14. Słyszałam o tych wyrobach, ale niestety nigdy nie jadłam nawet słynnego oryginalnego tiramisu. Kuchnia włoska jest palce lizać. Najbardziej uwielbiam tagiatelle i lasagne 😃 Jak byliśmy z mężem na Capri jedliśmy zupę krewetkową.

    Pozdrawiam Cię serdecznie i dziękuję za ten bardzo ciekawy wpis.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Polecane inne wpisy do przeczytania:

Sposoby układania sztućców na talerzu podczas i po konsumpcji

Jak radzić sobie w sytuacji, kiedy mamy kontakt z osobami toksycznymi, czyli 10 przykładowych metod radzenia sobie z osobami toksycznymi. Psychologia.

Stres w miejscu pracy m.in. w gastronomii, ich przyczyna oraz jak pracownik powinien radzić sobie z nim? Stres w pracy z punktu widzenia psychologii pracy oraz psychologii w zarządzaniu. Psychologia.