Przejdź do głównej zawartości

Przepis kulinarny na Badische Kartoffelsuppe, czyli badeńską zupę ziemniaczaną

Wiele kuchni regionalnych Niemiec słynie ze znanej nam zupy ziemniaczanej, która nazywa się po niemiecku Kartoffelsuppe. Na niemieckojęzycznych stronach kulinarnych znajdziemy wiele przepisów kulinarnych na przyrządzenie tej zupy. Ja znalazłem jeden przepis kulinarny na przyrządzenie tej zupy, a dokładnie przepis kulinarny na Badische Kartoffelsuppe, czyli badeńską zupę ziemniaczaną. Taką zupę również można na wiele sposobów przyrządzić, dlatego też wybrałem jeden z dość typowych przepisów na wykonanie tej zupy, którą serwuje się z dodatkiem grzanek i smażonych plastrów boczku. Ta wersja serwowania tej zupy bardzo mi się spodobała. Wiele przepisów kulinarnych na Badische Kartoffelsuppe jest w wersji zabielanej – z dodatkiem śmietany, a także w wersji zupy krem. Ja osobiście pominąłem śmietanę oraz nie miksowałem jej, ale jeśli ktoś ma ochotę przyrządzić w ten sposób zupę, to jak najbardziej można wykonać tę zupę, zabielając ją śmietaną i miksując. Zupa jest nie tylko wyborna i pożywna, ale również bardzo prosta do wykonania. Taką zupę również można oferować konsumentom do podania w różnych lokalach gastronomicznych.

Komentarze

  1. O i to propozycja na zupę dla mojej rodzinki. Lubimy takie treściwe propozycje i też bym pominęła śmietanę i miksowanie 😉
    Dziękuję za inspirację i serdecznie pozdrawiam 🙂

    OdpowiedzUsuń
  2. Lubię kartoflankę i chętnie skorzystam z propozycji.

    OdpowiedzUsuń
  3. Pierwszy raz słyszę o tej zupie. Chętnie wypróbuję :)

    OdpowiedzUsuń
  4. I haven't heard of this German soup, but I do love potato soup in general. Thanks for bringing this version to my attention!

    OdpowiedzUsuń
  5. Już nazwa wskazuje że to niemiecka zupę kartoflowa :) Ciekawe spostrzeżenia na temat niemieckiej kuchni regionalnej! Podoba mi się, jak opisujesz różne warianty przyrządzenia zupy ziemniaczanej, zwłaszcza Badische Kartoffelsuppe. Wydaje się, że Twoje podejście do zupy jest nie tylko smaczne, ale i elastyczne, pozostawiając miejsce na personalizację według preferencji. Wskazanie różnych opcji przyrządzenia, w tym z użyciem śmietany czy jako zupa krem, jest pomocne dla osób, które mogą mieć różne gusty kulinarne. Odnoszę wrażenie, że Twoje zainteresowanie kulinarnymi detalicami wzbogaca doświadczenie gotowania i może inspirować innych do eksperymentowania w kuchni :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Lubię polską kartoflankę, chętnie spróbowałabym wersji niemieckiej, myślę, że jest tak samo smaczna :) pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Mój szwagier, który pochodzi z podkarpacia również często robił nam zupę ziemniaczaną. W sumie przepis ten sam, tylko dodatek "podkarpacki" w postaci ogórka, śmietany i jeszcze czegoś. Nie pamiętam niestety, bo było to dawno temu, w dzieciństwie. Kiedyś próbowałam ją zrobić, udało mi się, ale teraz już bym nie pamiętała, jakie jeszcze dodatki. Chyba smażona cebulka...
    Kurczę, zrobiłeś mi smaka :D
    Nie wiedziałam jednak, że jest to popularna zupa w Niemczech :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Witam Was serdecznie 🤗

    Dziękuję, że spędziliście swój czas na odwiedzenie bloga i za podzielenie się ze mną Waszymi komentarzami na temat zupy ziemniaczanej. Bardzo cieszę się z tego, że zainteresował Was przepis na badeńską zupę ziemniaczaną 👍😉

    Pozdrawiam Was serdecznie i od serca 🤗💗
    Patryk

    OdpowiedzUsuń
  9. Pierwszy raz słyszę o takim daniu. Musi być pyszne. Fajnie jest się znać na różnych kuchniach. Wypróbuję ten przepis z wielką chęcią.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Polecane inne wpisy do przeczytania:

Sposoby układania sztućców na talerzu podczas i po konsumpcji

Jak radzić sobie w sytuacji, kiedy mamy kontakt z osobami toksycznymi, czyli 10 przykładowych metod radzenia sobie z osobami toksycznymi. Psychologia.

Stres w miejscu pracy m.in. w gastronomii, ich przyczyna oraz jak pracownik powinien radzić sobie z nim? Stres w pracy z punktu widzenia psychologii pracy oraz psychologii w zarządzaniu. Psychologia.