Przejdź do głównej zawartości

Przepis kulinarny na makaron ze szpinakiem i jajkiem

Chciałbym Państwu przedstawić kolejny przepis kulinarny, w którym pokażę, jak szybko i smacznie możemy przyrządzić danie makaronowe, wykorzystując szpinak mrożony. Danie to nie tylko jest pożywne z uwagi na to, iż dostarcza nam ono dużo energii (kalorii), ale także dostarcza nam różne składniki pokarmowe. Makaron jest źródłem węglowodanów, szpinak jest z kolei źródłem przede wszystkim witamin m.in. A, E, K, z gr. B (m.in. kwasu foliowego) oraz składników mineralnych m.in. sodu, potasu, żelaza, cynku, manganu, selenu, a jajko, jako dodatek do naszego dania, jest źródłem tłuszczów, witamin z gr. B, białka oraz wielu składników mineralnych. Jest to fantastyczne danie, które warto również serwować konsumentom, organizując żywienie zbiorowe w różnych zakładach żywienia zbiorowego. Kolejnym atutem tego dania jest jego prostota w jego przyrządzeniu, dlatego też jeśli ktoś nie ma zbyt dużo czasu na przyrządzanie obiadów, to takie danie jest fantastyczne dla takich osób. 

Komentarze

  1. Cześć Patryk, mam do Ciebie pytanie.
    Ostatnio po raz pierwszy robiłam w pracy na obiad świeży szpinak. Nie miałam pojęcia, jak się za to zabrać i ile trzymać na patelni, aby był dobry, ale też nie stracił wartości odżywczych. Ostatecznie danie było smaczne, ale mam wątpliwości, co do techniki przygotowania. Doczytałam się gdzieś w jakimś przepisie, że jajko (lub śmietanę, itp) dodaje się, aby pozbyć się takiego dziwnego ... posmaku. Masz jakieś rady, co do przygotowywania szpinaku? Dotyczy dania typu: ziemniaki, mięso i do tego warzywa, czyli właśnie szpinak.
    Pozdrawiam! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam Cię serdecznie,

      Dziękuję za zadanie mi tego bardzo interesującego pytania.
      Każda obróbka cieplna powoduje utratę witamin, czy składników mineralnych. Strata poszczególnych witamin i składników mineralnych jest różna, a także zależy od czasu trwania przeprowadzanej obróbki cieplnej.
      Szpinak smażymy do miękkości na małym ogniu. Jeśli chcesz, możesz dodać śmietanę, słodką śmietankę lub jajka (jajka wzbogacą również wartość odżywczą dania), ale nie ma takiej potrzeby. Do szpinaku najlepiej pasuje czosnek, czosnek granulowany oraz czosnek niedźwiedzi. Wpływa to znacząco na smak szpinaku.
      Mam nadzieję, że rozwiałem wątpliwości co do przyrządzania szpinaku.

      Pozdrawiam serdecznie i przesyłam pozytywną energię 👦👍🧡
      Patryk

      Usuń
    2. Zdecydowanie rozwiałeś moje wątpliwości oraz utwierdziłeś w przekonaniu, że dobrze przygotowałam szpinak (dodałam czosnek 😁). Muszę przyznać, że bylo smaczne. Pierwszy raz wykorzystałam jajka w takim przepisie. Przeważnie przygotowywałam szpinak mrożony i dodawałam trochę śmietany (no i czosnku😁).
      Dziękuję za Twoją odpowiedź!
      Pozdrawiam i życzę miłego tygodnia 🤗

      Usuń
  2. Hallo Patrick,
    ich liebe Nudelgerichte! Zusammen mit Spinat habe ich sie allerdings noch nie probiert. Schmeckt bestimmt sehr lecker :)
    Sonnige Grüße
    Christine

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hallo Christine 🤗

      Danke schön für deine Kommentar. Wenn hast du noch nicht dieses Gericht probiert, Ich empfehle dir dieses Gericht zu probieren 🙂👍
      Sonnige Grüße auch für dich,
      Patrick

      Usuń
  3. Świetny przepis! Szpinak bardzo dobrze komponuje się z makaronem. Ja dodaję jeszcze do niego ser pleśniowy, dla podkręcenia smaku :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam Cię serdecznie 🖐👦

      Chciałem podziękować Tobie za poświęcony czas na odwiedzenie mojego bloga, jak i za napisania komentarza. Dziękuję za miłe słowa nt. tego przepisu.
      Ser pleśniowy, twaróg, czy ser feta świetnie nadaje się do szpinaku. Twój sposób przyrządzania dania szpinakowego również jest fantastyczny. Z wielką przyjemnością spróbuję przyrządzić danie makaronowe ze szpinakiem i serem pleśniowym.

      Pozdrawiam Cię serdecznie i życzę Tobie mega pozytywnego dnia 🖐🙂💖
      Patryk

      Usuń
  4. Jako dziecko byłam negatywnie nastawiona do szpinaku. Może dlatego, że był on żle doprawiony. Dziś uwielbiam szpinak. Duszę go na zblaszowanej cebuli, podprawiam śmietana bądż jogurtem. Czosnek musi być obowiązkowo :) Ostatnio podałam go z kopytkami, znakomicie smakuje również z kluskami śląskimi. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Szpinak z jajkiem kojarzy mi się trochę z przedszkolem, ale teraz już wiem, jak go przyrządzać, żeby nie był po prostu ugotowaną breją :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Szpinak to była zmora mojego dzieciństwa, ale teraz lubię, dlatego makaron ze szpinakiem zjadłabym bardzo chętnie :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Polecane inne wpisy do przeczytania:

Sposoby układania sztućców na talerzu podczas i po konsumpcji

Jak radzić sobie w sytuacji, kiedy mamy kontakt z osobami toksycznymi, czyli 10 przykładowych metod radzenia sobie z osobami toksycznymi. Psychologia.

Antyspołeczne zaburzenie osobowości (osobowość dyssocjalna). Psychologia.