Przejdź do głównej zawartości

Kuchnia austriacka (Österreichische Küche)

Na mojej stronie (blogu) już mieliście okazję dowidzieć się co nieco o kuchni austriackiej, gdzie w jednym ze wpisów, jakie opublikowałem na moim blogu, było omówienie przykładowych potraw i deserów kuchni austriackiej [1]. Mieliście już okazję poznać kuchnię niemiecką oraz holenderską, więc kolejny wpis z obszaru sztuki kulinarnej będzie dotyczyć kuchni austriackiej, która również jest dosyć interesująca i bardzo ciekawa, którą warto poznać, w szczególności, kiedy chcemy odwiedzić ten kraj. Austria to piękny i malowniczy kraj, a także o fascynującej kuchni, która składa się z wielu potraw i produktów regionalnych. Wiele lokali gastronomicznych oferuje nam różnego rodzaju dania z kuchni austriackiej, które warto o nich co nieco się dowiedzieć, odwiedzając turystycznie ten kraj. Ponieważ moim obszarem zainteresowań zawodowych jest kuchnia krajów niemieckojęzycznych, dlatego też mam chęć podzielić się z Państwem moją wiedzą nt. kuchni austriackiej, dlatego też niniejszy wpis będzie poświęcony właśnie z tejże kuchni narodowej. Warto też wiedzieć, iż język niemiecki używany w Niemczech różni się od języka niemieckiego austriackiego, dlatego też wiele nazw potraw i produktów inaczej tłumaczy się, o czym warto wiedzieć podczas przeglądania karty dań z nazwami potraw, będąc w austriackim punkcie gastronomicznym. W niniejszym wpisie omówiłem kuchnię austriacką, gdzie w poniższej grafikach przedstawiłem wybrane austriackie potrawy, napoje i produkty, z których słynie kuchnia austriacka. Jeśli macie Państwo chęć i motywację do wypróbowania niektórych potraw i deserów kuchni austriackiej, to w zakładce przepisy kulinarne możecie Państwo znaleźć również niektóre przepisy kulinarne na potrawy i desery kuchnia austriackiej. 





Przypisy:

[1] Potrawy i desery kuchni austriackiej – Tafelspitz, Erdäpfelsuppe, Semmelknödel, Käsespätzle i Sachertorte. Kuchnia austriacka (Österreichische Küche)

Komentarze

  1. Kompletnie nie znam się na kuchni austriackiej. Wydaje się mało popularna w naszym kraju.

    OdpowiedzUsuń
  2. Witam serdecznie
    To kuchnia zupełnie mi obca. Zdaje mi się, że nie miałam okazji bliżej poznać jej smaków. Ani tam nie byłam ani tu nie widzę propozycji w restauracjach. Dlatego chętnie przeczytałam twój bardzo inspirujący wpis :) Jeżeli chodzi o jedzenie, to ja zawsze chętnie dowiem się czegoś nowego :)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  3. There is not a single item about Austrian food that I am familiar with.
    https://www.melodyjacob.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. Kilka razy byłam w Austrii, najbardziej pamiętam pyszną kawę i do tego kawałek Sacher tort, po prostu niebiański smak :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Nigdy nie byłam w Austrii, dlatego jeśli kiedyś będę miała okazja chętnie wypróbuję niektóre zupy. Uwielbiam zupy, gesternsuppe przypomina krupnik, a ja jestem ciekawa zupy piwnej :D A mus jabłkowy jak widzę nie tylko w Holandii jest popularny :)
    Pozdrawiam i życzę miłego weekendu! ♥

    OdpowiedzUsuń
  6. Mnie z Austrią kojarzą się takie małe kluseczki, bo właśnie takie coś jadłam, gdy byłam w Wiedniu.

    OdpowiedzUsuń
  7. Bylosmy w Aistri w grudniu na jarmarku bożonarodzeniowymni mieliśmy okazję jeść ich danie makaron z serem I z boczkiem. Makaron był chyb robiny na sposób domowy i twarożek z boczkiem. Nardzo mi to smakowało momo ze na podwórku było zimno a my niestety jedliśmy to na zewnątrz. Do tego jedliśmy sznycla z ziemniakami, ich tradycyjny obiad, prawie taki jak nasz. Mam nadzieję że jeszcze będę miała okazję tam pojechać i zjeść coś innego.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam Cię ponownie 🤗

      Dziękuję za ponowne odwiedziny oraz za podzielenie się z nami potrawami, które mieliście okazję wypróbować będąc w Austrii. Bardzo fantastyczny wybór potraw dokonaliście. To fantastyczne uczucie, kiedy możemy wypróbować czegoś nowego, w szczególności, jeśli chodzi o jedzenie. Mam ogromną nadzieję, że pobyt w Austrii dostarczył Wam samych pozytywnych emocji i satysfakcji z tego. Bardzo Was cenię i szanuję za to, że macie dużą motywację do zwiedzania różnych krajów, a także za to, że dzielicie się z innymi swoimi odczuciami i doświadczeniami ze swojej podróży 🙂👍 Widziałem, że również na Waszej stronie znajdują się wpisy z pobytu W Austrii i mam ochotę w najbliższym czasie je przeczytać.

      Pozdrawiam Cię z całego serca i ślę mega pozytywną życiową energię 👦🤲💝
      Patryk

      Usuń

Prześlij komentarz

Polecane inne wpisy do przeczytania:

Sposoby układania sztućców na talerzu podczas i po konsumpcji

Jak radzić sobie w sytuacji, kiedy mamy kontakt z osobami toksycznymi, czyli 10 przykładowych metod radzenia sobie z osobami toksycznymi. Psychologia.

Antyspołeczne zaburzenie osobowości (osobowość dyssocjalna). Psychologia.