Przejdź do głównej zawartości

Histrioniczne zaburzenie osobowości. Psychologia.

Mieliście już okazję poznać jedno z wielu zaburzeń osobowości, jakim jest zaburzenie osobowości typu narcystycznego, o którym była już mowa na mojej stronie (blogu) [1]. To zaburzenie osobowości zalicza się za zaburzeń osobowości wiązki B. Do tej wiązki zaburzeń osobowości także zaliczamy m.in. zaburzenie osobowości typu histrionicznym i o tym zaburzeniu osobowości będzie mowa w tym wpisie z cyklu ciekawostki psychologiczne. Kryteria diagnostyczne tego rodzaju zaburzenia osobowości znajdziemy w ICD (International Statistical Classification of Diseases and Related Health Problems), jak i w DSM (Diagnostic and Statistical Manual of Mental Disorders). W tym wpisie dowiecie się o różnych cechach osób z zaburzeniem osobowości typu histrionicznym. 

Jeśli jesteście zainteresowani tym tematem i chcielibyście więcej się dowiedzieć na temat tego rodzaju zaburzenia osobowości, to polecam artykuł poświęcony histrionicznym zaburzeniem osobowości - 📰 artykuł pt. ,,Osobowość histrioniczna" na stronie internetowej mp.pl autorstwa dr. n. med. S. Murawca lub 🔊 podcast na kanale Strefa Pysche Uniwersytetu SWPS (YouTube) pt. "Zaburzenia osobowości: osobowość histrioniczna" - Magdalena Paszko.


Przypisy:

Komentarze

  1. Pierwszy raz słyszę o takim zaburzeniu, ale myślę, że spotkałam w swoim życiu kilka osób, które mogły na takie zaburzenia cierpieć.
    Bardzo interesujący wpis, widać że bardzo interesują Cię tematy psychologiczne, posiadasz dużo wiedzy, którą regularnie dzielisz się z czytelnikami na Twojej stronie. Oby tak dalej, rób swoje, kawał dobrej roboty!
    Pozdrawiam Cię ciepło ♥

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam Cię serdecznie 🤗

      Dziękuję serdecznie za Twoje odwiedziny, za poświęcenie swojego czasu na przeczytanie wpisu oraz za Twój wspaniały, a zarazem motywujący komentarz. Uwielbiam dzielić się wiedzą z obszarów moich zainteresowań. To daje mi dużo frajdy i motywacji do pracy nad moim blogiem. Staram się wkładać dużo wysiłku i energii, aby publikować merytoryczne wpisy z obszaru tematycznego związanego z moim blogiem. Bardzo cieszę się, że takie wpisy interesują Cię i z miłą chęcią jeszcze podzielę się z Tobą wiedzą z obszaru związanego z zaburzeniem osobowości. Także mam chęć jeszcze w ogóle napisać o osobowości człowieka.

      Pozdrawiam Cię cieplutko i przekazuję Tobie moją pozytywną energię 👦🤲❤
      Patryk

      Usuń
  2. Ja też pierwszy raz słyszę o tym zaburzeniu, nawet nie wiedziałam, że takie zachowania mogą świadczyć o jakimś zaburzeniu. Te tematy, które poruszasz są niezmiernie ciekawe, nie dziwię się, że Cię to fascynuje. I tak, jak pisze Kasia, też mam wrażenie, że z takimi osobami już się zetknęłam. Pozdrawiam Cię serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Cześć Patryku bardzo rzetelny ciekawy wpis. Niewiele wiedziałam na ten temat. Dziękuję za wpis i link, chętnie zgłębię temat :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Polecane inne wpisy do przeczytania:

Sposoby układania sztućców na talerzu podczas i po konsumpcji

Jak radzić sobie w sytuacji, kiedy mamy kontakt z osobami toksycznymi, czyli 10 przykładowych metod radzenia sobie z osobami toksycznymi. Psychologia.

Antyspołeczne zaburzenie osobowości (osobowość dyssocjalna). Psychologia.