Przejdź do głównej zawartości

Przepis kulinarny na tagliatelle z ziemniakami i boczkiem

Wiele jest dość interesujących potraw z kuchni włoskiej, a w szczególności z kuchni regionalnej regionu Trentino-Alto Adige. W tym regionie, a dokładnie w górnej Adydze bardzo popularne jest danie na bazie makaronu z ziemniakami i szpekiem. W trzecim odcinku programu ,,Makłowicz w podróży" (odcinki o podróżach z regionu Trentino-Alto Adige) zaprezentowano właśnie te bardzo ciekawe, a zarazem interesujące danie, o którym wcześniej wspomniałem, które nazywa się tagliolini z ziemniakami i szpekiem (Tagliolini con patate e speck). Właśnie we wcześniej wspomnianym przeze mnie regionie jest to dość znane danie z kuchni ladyńskiej. Bardzo zaciekawiło mnie to danie, dlatego też postanowiłem w dość podobny sposób przyrządzić te danie wg przepisu kulinarnego, które zostało przedstawione we wcześniej wspomnianym przeze mnie programie kulinarno-podróżniczym, przy czym użyłem dwa inne składniki zamiast tych, które zostały użyte w oryginalnym przepisie kulinarnym. W oryginalnym przepisie znajdował się makaron tagliolini. Zamiast tego makaronu, ja użyłem do mojej potrawy makaron tagliatelle. W oryginalnym przepisie było masło i oliwa, a ja użyłem olej roślinny. Dodam również, że na wielu anglojęzycznych i włoskojęzycznych stronach internetowych także można znaleźć podobne włoskie dania na bazie makaronu, szpeku i ziemniaków, które również w różny sposób się przyrządza. Uważam, że jest to wspaniałe danie, które warto wypróbować.

Komentarze

  1. Makaron i ziemniaki razem? Aż mnie zaciekawiło :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam Cię serdecznie 👍🙂

      W kuchni włoskiej jest wiele potraw, które mają połączenie makaronu i ziemniaków, nie tylko wcześniej wspomniana przeze mnie potrawa, czyli tagliolini con patate e speck, ale również np. pasta patate e prosciutto. Polecam wypróbować te danie 🙂👍🍝

      Pozdrawiam Cię cieplutko, słonecznie i od serducha 🙂🤲💖
      Patryk

      Usuń
  2. Uwielbiamy tagliatelle! Dziękuję za ciekawy przepis :)

    OdpowiedzUsuń
  3. This post is surely making me hungry.. the dish looks very rich :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Mmm pychotka :D
    Miłego dnia! :) Pozdrawiam!
    Wildfiret

    OdpowiedzUsuń
  5. Mojemu tacie by smakowało takie połączenie makaronu i ziemniaków :D

    OdpowiedzUsuń
  6. Witaj :) Bardzo ciekawie opisałeś włoską kuchnię, zwłaszcza specjalności z regionu Trentino-Alto Adige. Tagliolini z ziemniakami i szpekiem brzmią naprawdę interesująco. To właśnie te unikalne połączenia smaków i tradycyjne dania czynią włoską kuchnię tak popularną i uwielbianą na całym świecie.

    Warto eksperymentować i dostosowywać przepisy do swoich preferencji, używając dostępnych składników. Twój wybór oleju roślinnego zamiast masła i oliwy jest świetnym przykładem kreatywności w kuchni. Istotą kulinarnego odkrywania jest eksplorowanie nowych smaków i dostosowywanie ich do własnego gustu.
    My bardzo lubimy kuchnię włoską i też w domu często robimy dania tego kraju ;) nie są tak doskonałe i wyśmienitej ale namiastka Włoch jest :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję serdecznie za spędzenie wolnego czasu na odwiedzenie mojej strony (bloga), za poświęcenie swojego czasu na przeczytanie moich wpisów oraz za podzielenie się z nami wspaniałymi komentarzami.
      Ja także uważam, że dania kuchni włoskiej są niezwykle wyśmienite, wart wypróbowania. Nie zawsze mamy możliwość użycia składników, które zawierają oryginalne przepisy, dlatego też warto robić modyfikacje kulinarne i to też jest wspaniałe w kulinariach. Także pokazuję, że możemy przyrządzić wiele potraw, używając innych składników i również uzyskamy wspaniałą i przepyszną potrawę. Dodam od siebie, że w najbliższym czasie podzielę się kolejnym wspaniałym przepisem na potrawę kuchni austriackiej, czyli smażone knedle serowe, czyli Gebratene Käseknödel. To jedno z moich ulubionych dań kuchni austriackiej, które miałem przyjemność przyrządzić w domu.

      Pozdrawiam Cię cieplutko i ślę Tobie 🧡 ode mnie 🤗
      Patryk

      Usuń
  7. Witam Cię bardzo serdecznie! :)
    Muszę przyznać, że już sam tytuł narobił mi wielkiej ochoty na tagliatelle. W ostatnich latach bardzo polubiłam się z makaronami i testuję jej w różnej formie. Ale w wersji z ziemniakami i i boczkiem nie miałam okazji konsumować :)
    Dziękuję również za przybliżenie odrobiny historii. Kuchnia włoska kryje naprawdę sporo, pysznych skarbów :)
    Myślę, że wybór takiego makaronu również był strzałem w dziesiątkę! ;)
    Pozdrawiam cieplutko.

    OdpowiedzUsuń
  8. Bardzo oryginalny przepis na makaron, o ile makaron i boczek to znane połączenie, to dodatek ziemniaków stanowi dla mnie niespodziankę :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Bardzo zaintrygowało mnie połączenie makaronu z ziemniakami. Jeszcze nie miałam okazji spróbować takiej kompozycji. Danie brzmi ciekawie, chętnie wypróbuję. :) Dziękuję za przepis!

    OdpowiedzUsuń
  10. Bardzo lubię połączenie ziemniaków z boczkiem, dawno nie jadłam. Może czas to zmienić?

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Polecane inne wpisy do przeczytania:

Sposoby układania sztućców na talerzu podczas i po konsumpcji

Jak radzić sobie w sytuacji, kiedy mamy kontakt z osobami toksycznymi, czyli 10 przykładowych metod radzenia sobie z osobami toksycznymi. Psychologia.

Stres w miejscu pracy m.in. w gastronomii, ich przyczyna oraz jak pracownik powinien radzić sobie z nim? Stres w pracy z punktu widzenia psychologii pracy oraz psychologii w zarządzaniu. Psychologia.