Przejdź do głównej zawartości

Currywurst i jego historia. Historia sztuki kulinarnej i gastronomii.

Wiele dań kuchni narodowych ma dosyć interesującą historię ich pochodzenia. Jednym z wielu specjałów kuchni niemieckiej jest Currywurst. To typowy specjał kuchni niemieckiej typu fast food, który możemy zamówić w wielu ulicznych punktach gastronomicznych w Niemczech. Ten specjał jest nie tylko bardzo smaczny, ale również bardzo interesujący z uwagi jego historię pojawienia się. Currywurst już pojawił się w kuchni niemieckiej dość dawno, już w okresie powojennym. W niniejszym wpisie nie tylko krótko wyjaśniono, czym jest Currywurst z kulinarnego punktu widzenia, ale również jego krótką historię pochodzenia. 

Komentarze

  1. O tym że currywurst jest jednym ze specjałów niemieckiego street food to wiedziałam, ale nie wiedziałam jak to się że owa kiełbasa pojawiła się na rynku. Jeszcze nie miałam okazji jeść, ale że jestem wielką fanką przyprawy curry to na pewno bym mi smakowało. Serdecznie pozdrawiam i udanego weekendu życzę 🤗🏵️💜

    OdpowiedzUsuń
  2. Fajne są takie uliczne przekąski... tylko te niemieckie nazwy są jak dla mnie niezbyt sympatyczne dla ucha :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Tę potrawę znam bardzo dobrze :) Z ciekawością przeczytałam o jej historii.

    OdpowiedzUsuń
  4. Interesująca historia :) Każdy smakołyk ma jakąś swoją ciekawą historię do opowiedzenia :) Tak myślę :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ciekawa historia :) nie wiedziałam, że sos był inspirowany przez brytyjskich żołnierzy :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Przyznam się bez bicia, że nie miałam pojęcia o tym, że curry wurst to typowy niemiecki street food. Zawsze się u Ciebie czegoś ciekawego dowiem :-) cieplutko pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  7. Ciekawostki kulinarne zawsze chętnie poznaję, czytam. Dziękuję:)
    Niemieckiej kuchni nie znam zbyt dobrze, wiem ze nie jest lekka.
    Skoro z curry, to mój smak:)
    Smacznie pozdrawiam:)
    https://spacerem-przez-zycie.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. Bardzo interesujący wpis! Currywurst to rzeczywiście ikona niemieckiego street foodu, która ma fascynującą historię. Połączenie kiełbasy z sosem curry brzmi niezwykle apetycznie i doskonale oddaje kreatywność powojennej kuchni niemieckiej.To świetny przykład, jak kuchnia uliczna może odzwierciedlać historię i kulturę danego kraju. Z niecierpliwością czekam na kolejne wpisy! To świetny przykład, jak kuchnia uliczna może odzwierciedlać historię i kulturę danego kraju. Z niecierpliwością czekam na kolejne wpisy :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Witam Was cieplutko 🖐😊
    Dziękuję każdemu z Was za chęć przeczytania nowego wpisu na temat Currywurst i historii tego niemieckiego fast foodu.
    Pozdrawiam Was serdecznie i od serca 🥰🤗💖

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Polecane inne wpisy do przeczytania:

Sposoby układania sztućców na talerzu podczas i po konsumpcji

Jak radzić sobie w sytuacji, kiedy mamy kontakt z osobami toksycznymi, czyli 10 przykładowych metod radzenia sobie z osobami toksycznymi. Psychologia.

Stres w miejscu pracy m.in. w gastronomii, ich przyczyna oraz jak pracownik powinien radzić sobie z nim? Stres w pracy z punktu widzenia psychologii pracy oraz psychologii w zarządzaniu. Psychologia.