Przejdź do głównej zawartości

Wdrażanie systemu HACCP w zakładach żywienia zbiorowego. 6 etap wdrażania systemu HACCP, czyli analizowanie, jak i ocenianie oraz zapobieganie zagrożeń, które mogą pojawić się podczas produkcji żywności i produkcji gastronomicznej w zakładach żywienia zbiorowego (1 zasada systemu HACCP)

Kontynuuje temat związany z systemem HACCP i jego wdrażaniem w zakładach produkcji żywności (w branży spożywczej) oraz w zakładach żywienia zbiorowego typu otwartego, jak i zamkniętego. Na mojej stronie (blogu) już opublikowałem wpis na temat prawa żywnościowego, gdzie pisałem o obowiązkowym wdrożeniu systemu HACCP oraz GHP/GMP m.in. w zakładach żywienia zbiorowego, ale również podałem definicję systemu HACCP oraz zasady, które obejmują ten system [1]. Także omówiłem już 12 etapów wdrażania systemu HACCP [2]. Pierwszą zasadą, która obejmuje system HACCP, jest analizowanie i ocenianie różnych zagrożeń, jakie mogą nam pojawić się podczas produkcji żywności, czy też produkcji gastronomicznej, ale również zapobieganie przed tymi zagrożeniami. 

Każdy z pewnością na szkoleniach BHP słyszał o różnych czynnikach szkodliwych, jakie mogą występować na danym stanowisku pracy. Po to też pracodawca musi ocenić ryzyko zawodowe na danym stanowisku pracy, aby je zminimalizować. Podobnie jest zresztą w przypadku produkcji żywności. Tu również występują różne zagrożenia, które mogą np. spowodować zatrucia pokarmowe u konsumentów poprzez spożycie potrawy, która może zawierać bakterie chorobotwórcze, które wywołują zatrucie pokarmowe, dlatego też podczas wdrażania systemu HACCP, musimy przeanalizować oraz ocenić wszelkie zagrożenia, jakie mogą pojawić się podczas produkcji żywności, czy też produkcji gastronomicznej oraz zapobiec przed występowaniem takich zagrożeń. Jest to 6 etap wdrażania systemu HACCP. Na ten temat będzie poświęcony niniejszy wpis, gdzie omówię nie tylko działania, jakie musimy na tym etapie wdrażania systemu HACCP dokonać, ale również omówię wiele zagrożeń, które mogą pojawić się podczas produkcji żywności, bądź też gastronomicznej, które powinniśmy koniecznie wziąć pod uwagę podczas szóstego etapu wdrażania systemu HACCP m.in. w zakładach żywienia zbiorowego lub też w zakładach produkujących żywność.




Przypisy:

Komentarze

  1. Bardzo ciekawy tekst. Jako laik sporo się dowiedziałam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam Cię ponownie na moim blogu 🖐🙂

      Dziękuję serdecznie za Twoje miłe słowa. Bardzo cieszę się, że moje wpisy są interesujące i dowiadujesz się z nich wiele ciekawych rzeczy.

      Pozdrawiam Cię cieplutko i ślę Tobie 🧡 ode mnie 🙂🤲💖
      Patryk

      Usuń
  2. Mam minimalna wiedzę na ten temat jeszcze z czasów szkolnych, jednak w pracy mam prawie na codzień do czynienia z gastronomia, poniewaz gotuje obiady dla ośmioosobowej grupy starszych ludzi. W takich miejscach są wprowadzane dodatkowe środki ostrożności, mialam również krótkie szkolenie w tej kategorii. Dzięki Tobie moglam przypomnieć sobie conieco a także dowiedzieć sie nowych rzeczy :)
    Mam nadzieję, że u Ciebie wszystko OK. Czytałam Twój komentarz na moim blogu i zawsze mnie takie rzeczy ruszają u moich czytelników, jest to znany mi temat. Gdybyś kiedykolwiek miał potrzebę i ochotę pogadać to wiesz gdzie mnie znalezc :)
    Pozdrawiam i wysyłam Ci dużo, dużo 🤍 oby wszystko Ci się jak najlepiej układało w życiu!
    Pozdrawiam Kasia
    Live Your Dream Life
    Znów nie mogłam zalogować się z telefonu 🤔

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam Cię cieplutko 🖐🙂

      Dziękuję Ci za przemiłe słowa, które odnoszą się do mojego wpisu oraz do mojej historii życiowej. Dziękuję również za oferowanie mi chęci kontaktu z Tobą w sytuacjach potrzebujących. To bardzo miło z Twojej strony. Bardzo super, że wyraziłaś taką chęć, bo dzięki temu wiem, że mam możliwość otrzymania wsparcia. Jeśli będę miał taką potrzebę, z miłą chęcią skorzystam z niej. 🙂👍
      Jeśli również będziesz potrzebować wsparcie z mojej strony, to również z całą przyjemnością mogę je udzielić Tobie, jeśli kiedykolwiek będziesz tego potrzebować.
      Również trzymam kciuki za realizację Twoich aktualnych celów, które zamierzasz je realizować. Wyjazd na urlop to najlepsza rzecz dla odpoczynku i możliwości doświadczenia różnych pozytywnych emocji związanych z pobytem w nowym miejscu 🙂🧡

      Pozdrawiam Cię od serducha 🤗🧡
      Patryk

      Usuń
  3. Witam serdecznie
    Uwielbiam twoje wpisy, bo są pełne pasji. Temat gastronomi nie jest moim konikiem, choć co nie co wiem i staram się być w kuchni jak najlepsza :) Ale jak coś gotuję, to tylko dla rodziny albo znajomych. Muszę przyznać, że z twoich wpisów wiele się uczę. Nie znam drugiego, takiego bloga z profesjonalnym podejściem do tematu!
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  4. Wiem, że kiedy czytam informacje, które udostępniasz na swoim blogu, to są one prawdziwe, konkretne, rzeczowe i wiarygodne. Podchodzisz bardzo profesjonalnie do tematu i to jest super, bo wielu rzeczy można się dowiedzieć lub sobie o nich przypomnieć. Ja właśnie u Ciebie nabywam wiedzę w tym temacie, bo nie ukrywam, że żywienie zbiorowe to dla mnie całkiem nowe zagadnienie, z który, przed Twoim blogiem, nie miałam wcześniej do czynienia. Tym bardziej wdzięczna Ci jestem za te konkrety, które tu nam serwujesz. Pozdrawiam Cię bardzo cieplutko...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam Cię serdecznie 🖐🙂

      Nie wiem, jak inaczej to napisać, więc napiszę... bardzo dziękuję z całego serca za wspaniały komentarz, jaki napisałaś 🤗 . Jest mi niezmiernie miło słyszeć o tym, że mój nie tylko blog jest wartościowy, ale również dostarcza wielu ciekawych i interesujących informacji m.in. nt. żywienia zbiorowego/gastronomii. To bardzo motywuje mnie do pracy nad prowadzeniem mojego bloga, w którym z miłą chęcią dzielę się moją wiedzą i doświadczeniem związanym z tematyką mojego bloga. Takie komentarze sprawiają mi radość i satysfakcję.
      Ja również dzięki Twojemu blogowi mam możliwość zobaczenia wielu ciekawych kwiatów i roślin ogrodowych. Także jestem wdzięczny za to, że dzielisz się z nami takimi wspaniałymi fotografiami - to co robisz, jest bardzo ważne i cenne! 🙂👍💖

      Pozdrawiam Cię z całego serducha 🤗💖
      Patryk

      Usuń

Prześlij komentarz

Polecane inne wpisy do przeczytania:

Sposoby układania sztućców na talerzu podczas i po konsumpcji

Jak radzić sobie w sytuacji, kiedy mamy kontakt z osobami toksycznymi, czyli 10 przykładowych metod radzenia sobie z osobami toksycznymi. Psychologia.

Stres w miejscu pracy m.in. w gastronomii, ich przyczyna oraz jak pracownik powinien radzić sobie z nim? Stres w pracy z punktu widzenia psychologii pracy oraz psychologii w zarządzaniu. Psychologia.