Przejdź do głównej zawartości

Przepis kulinarny na chleb na drożdżach

Chciałem Państwu zaprezentować przepis kulinarny na przyrządzenie pysznego chleba na drożdżach. Jest bardzo wiele różnych receptur kulinarnych na przyrządzanie pieczywa na bazie drożdży. Ja przedstawię jeden z takich przykładowych receptur (dość uniwersalny przepis), w którym można wykorzystać drożdże świeże lub instant. Także można dodać różne dodatki do ciasta na pieczywo, a także wybrać sobie rodzaj mąki, z której chcecie przyrządzić pieczywo, choć najlepszą mąką jest m.in.  mąka pełnoziarnista ze względu na dużą jej wartość odżywczą. Ja przyrządziłem pieczywo na bazie mąki chlebowej z odrobiną mąki pełnoziarnistej oraz z użyciem drożdży instant. To moje pierwsze wykonanie pieczywa, gdyż nie miałem wcześniej okazji wykonać domowej roboty pieczywo. Ja wykorzystałem wyłącznie wodę do wyrobienia ciasta na pieczywo, choć można też zrobić pieczywo na bazie zaczynu ze świeżych drożdży, mleka, cukru i mąki. Jeśli nie mieliście jeszcze okazji zrobić domowego pieczywa, to zachęcam Was do jego wykonania. 

Komentarze

  1. Wspaniały przepis, domowe chleby są najlepsze. Bez spulchniaczy. One tak szybko znikają, ze nie zdążą wyschnąć :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Muszę spróbować :D!
    Pozdrawiam serdecznie! :)
    Wildfiret

    OdpowiedzUsuń
  3. Domowe pieczywo to coś co choć raz w życiu trzeba spróbować. Zero porównania do tego kupowanego w sklepie :)
    Jeszcze taki cieplutki wyjęty prosto z pieca... Mniam!
    Pozdrawiam cieplutko.

    OdpowiedzUsuń
  4. Chleb w piekarniach coraz droższy, więc chyba całkowicie przerzucimy się na domowe pieczywo, a nie od czasu do czasu...

    OdpowiedzUsuń
  5. Domowy chleb smakuje i pachnie najlepiej :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Dobry przepis na chleb zawsze się przyda :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Kilka razy piekłam własny chleb wg podobnego przepisu, smakował pysznie! :) Jeszcze fajną opcją jest dodanie do ciasta np. podsmażonej i wystudzonej cebulki, wtedy mamy chleb cebulowy (a w tym smaku jestem akurat zakochana).

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Polecane inne wpisy do przeczytania:

Sposoby układania sztućców na talerzu podczas i po konsumpcji

Jak radzić sobie w sytuacji, kiedy mamy kontakt z osobami toksycznymi, czyli 10 przykładowych metod radzenia sobie z osobami toksycznymi. Psychologia.

Stres w miejscu pracy m.in. w gastronomii, ich przyczyna oraz jak pracownik powinien radzić sobie z nim? Stres w pracy z punktu widzenia psychologii pracy oraz psychologii w zarządzaniu. Psychologia.