Przejdź do głównej zawartości

5 dość ważnych kroków, które pozwolą nam na odzyskanie kontroli nad własnym życiem. Psychologia.

Są różne sytuacje w naszym życiu, kiedy czujemy, że tracimy kontrolę nad własnym życiem. Czujemy, że stale narastają nam różne problemy życiowe, z którymi się zmagamy, a przy tym doświadczamy różne emocje z tym związane. Mogą pojawić się przy tym różne zniekształcenia poznawcze, czyli błędy myślowe tj. np. nadmierne uogólnianie, filtr mentalny, samokrytycyzm, wyolbrzymianie/umniejszanie, katastrofizacja, czy też np. myślenie dychotomiczne „czarno-białe”. Także możemy odczuwać niskie poczucie własnej wartości. Warto w takiej sytuacji zastanowić się, co jest tego przyczyną i ustalić różne działania, które pomogą nam odzyskać kontrolę nad własnym życiem. Warto w takiej sytuacji również skorzystać z pomocy specjalisty – psychologa i/lub psychoterapeuty, a także lekarza psychiatry, jeśli problemy te również są związane ze zdrowiem psychicznym, np. w przypadku odczuwania stanów depresyjnych, które utrudniają nam w naszym życiu. Specjaliści pomogą ustalić przyczynę problemów, z którymi się zmagamy w naszym życiu, aby odzyskać kontrolę nad naszym życiem.
W tym wpisie psychologicznym z cyklu ciekawostki psychologiczne chciałbym Państwu przedstawić 5 dość istotnych, a zarazem ważnych kroków, które warto dokonać, aby odzyskać kontrolę nad własnym życiem. Ponieważ ten temat również dotyczy obszaru związanego z komunikacją z innymi ludźmi, asertywnością i stawianiem granic, warto również przeczytać na ten temat moje wpisy, które również pojawiły się na mojej stronie (blogu), które uzupełnią wiedzę z niniejszego tematu mojego wpisu [1, 2, 3]. Ponieważ wiele osób także doświadcza różne problemy życiowe, z którymi się ludzie zmagają (kryzys psychiczny, zwany inaczej emocjonalny), także na ten temat możecie przeczytać wpis na mojej stronie (blogu), który dotyczy sposobów, aby poradzić sobie z różnymi problemami, z jakimi się zmagamy (kryzysem psychicznym/emocjonalnym) [4]. Polecam także przeczytać wpis związany z zasadami, o których warto pamiętać, aby nasze życie było lepsze i bardziej szczęśliwe [5]. Myślę, że ten wpis także pomoże Wam w zrozumieniu tematu związanego z odzyskaniem kontroli nad własnym życiem. 
To tyle na wstępie, więc przejdźmy teraz do omówienia 5 kroków, które pozwolą nam odzyskać kontrolę nad własnym życiem.







Przypisy:

Komentarze

  1. Spóźnione, Wesołego Alleluja!
    Angelika
    Wildfiret

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo wartościowy wpis. Ważne jest, aby wprowadzić te punkty w życie, zanim stan psychiczny będzie tak niski, że nie będziemy w stanie racjonalnie pewnych faktów widzieć na oczy. Punkt 1 wydaje się banalny, ale jeśli siedzisz w emocjonalnym dołku, trudno będzie to wykonać, wtedy przydaje się pomoc specjalisty.
    Ja miałam taki moment w życiu, kiedy wykorzystałam wszystkie z wymienionych przez Ciebie wyżej punktów, dziś cieszę się z życia, jednak muszę bardzo ciężko pracować nad asertywnością, bo z tym u mnie jeszcze różnie bywa :)
    Dziękuję Ci za napisanie tak wartościowego wpisu, może powinniśmy któregoś razu ponownie wymienić się gościnnymi wpisami w podobnej kategorii :) Odezwę się jeszcze do Ciebie na mailu, jeśli nie masz nic przeciwko.
    Pozdrawiam Cię ciepło i życzę miłego wieczoru oraz zbliżającego się małymi kroczkami weekendu :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam Cię serdecznie 🖐👦

      Dziękuję Ci serdecznie za odwiedzenie mojego bloga, za poświęcenie swojego czasu na przeczytanie tego wpisu i za podzielenie się z nami Twoimi przemyśleniami na temat związany z niniejszym wpisem.
      Konsultacja z psychologiem znacząco pomoże w ustaleniu przyczyn występowania naszych problemów i ustali formę pomocy, jaką można zastosować u danej osoby. Również konsultacja z lekarzem psychiatrą będzie również pomocne, jeśli dotyczą problemów ze zdrowiem psychicznym i wymagają leczenia. Być może również będzie potrzebna psychoterapia w pracy nad osobami, które borykają się z różnymi problemami natury psychologicznej. Warto sięgać po pomoc i zacząć działać małymi kroczkami do celu, aby poprawić jakość naszego życia i uzyskać kontrolę nad naszym życiem.
      Dziękuję również za złożenie kolejnej propozycji wspólnej współpracy, która brzmi również interesująco i z miłą chęcią podejmę z Tobą kolejną współpracę, zatem zapraszam Cię do nawiązania kontaktu mailowego w celu złożenia współpracy. Z miłą chęcią napiszę jakiś artykuł z obszaru psychologii.

      Również pozdrawiam Cię serdecznie i życzę Tobie mega pozytywnego dnia 🤗🧡💖
      Patryk

      Usuń
  3. Punkt drugi wbrew pozorom najtrudniejszy do wprowadzenia...
    Bardzo wartościowy post!

    OdpowiedzUsuń
  4. Witaj :) bardzo ciekawy wpis i muszę go podsunąć pewnej znanej mi osobie,.która ostatnio ma troszeczkę problemów ;) pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam Cię serdecznie 🖐👦

      Dziękuję Ci za odwiedzenie mojego bloga, poświęcenie czasu swojego na przeczytanie wpisów i podzielenie się z nami Twoimi komentarzami 👦👍
      Bardzo dziękuję za miłe słowa na temat moich wpisów, które miałaś okazję przeczytać i bardzo cieszy mnie to, że są bardzo ciekawe i interesujące. Dzięki temu
      daje mi to dużo motywacji do publikowania kolejnych wpisów o podobnej tematyce.
      Zapraszam Cię do ponownych odwiedzin.

      Pozdrawiam Cię serdecznie i ślę Tobie mega pozytywną energię 🖐👦💖🧡
      Patryk

      Usuń
    2. Oczywiście będę zaglądać bo warto ;) lubię wartościowe blogi i teksty, a dzis takich jest niestety mało :) ja Tobie również dziękuję za odwiedziny u nas i miłe komentarze :) takie komentarze to skarb... kwestia rylkovmaly problem nkebwidac ich u mnie na stronie. Nie wiem czemu, próbowałam je tam wstawić ale chyba coś u Ciebie trzeba poprzestawiac. Ja mam tego Disqusa do komentowania i być moze coś tam trzeba zrobić żeby pokazały się u mnie. Będę wdzięczna i zapraszam ponownie, loze coś jeszcze Ci się u nas spodoba :)

      Usuń
    3. Najważniejsze, że osobiście masz możliwość odczytania moich komentarzy. Dzięki również za przemiłe słowa i z pewnością będę gościł często Wasz blog. Z pewnością jeszcze mam zamiar przeczytać wpisy o innych kuchniach narodowych. Bardzo interesująco opisujecie dania charakterystyczne dla różnych kuchni narodowych i przepisy kulinarne. Doceniam wasze pasje i hobby podróżnicze. Podróże kształcą - uczymy się kultury, kuchni oraz inności. Dzięki temu nie jesteśmy zamknięci na inność na inne kultury. To fajne doświadczenie móc odwiedzić inny kraj i doświadczyć wspaniałych chwil oraz przebywać z innymi ludźmi. To coś, co ja lubię również osobiście.
      Ślę pozdrowienia Tobie ode mnie i mega pozytywną energię 😘🧡💖
      Patryk

      Usuń
    4. Będzie mi miło Ci u nas gościć :) kulinarncyh wpisów za wiele nie mamy, ale może coś tam z czasem jeszcze zlepie :)

      Usuń
  5. Dla mnie podstawą jest punkt drugi. Toksyczne osoby i sytuacje potrafią nam odebrać wszystko. Trzeba takie relacje i momenty odcinać i odpuszczać.

    OdpowiedzUsuń
  6. W moim przypadku drugi punkt sprawił, że poczułam się jakbym straciła kontrolę nad życiem itp.
    Miejmy tylko nadzieję, że to już za mną i będzie tylko lepiej :)

    Post wartościowy i przydatny.
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo ważny i wartościowy wpis. Zdecydowanie niektóre rzeczy muszę wprowadzić w sowim życiu.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Polecane inne wpisy do przeczytania:

Sposoby układania sztućców na talerzu podczas i po konsumpcji

Jak radzić sobie w sytuacji, kiedy mamy kontakt z osobami toksycznymi, czyli 10 przykładowych metod radzenia sobie z osobami toksycznymi. Psychologia.

Stres w miejscu pracy m.in. w gastronomii, ich przyczyna oraz jak pracownik powinien radzić sobie z nim? Stres w pracy z punktu widzenia psychologii pracy oraz psychologii w zarządzaniu. Psychologia.