Przejdź do głównej zawartości

Produkty zbożowe - omówienie produktów zbożowych z punktu widzenia towaroznawczego oraz z punktu widzenia nauk o żywieniu człowieka

Niniejszy wpis będzie na temat produktów zbożowych i ich rola w żywieniu człowieka. Omówię dość istotne informacje na temat produktów zbożowych z towaroznawczego punktu widzenia oraz ich wartość odżywczą i energetyczną z punktu widzenia nauk o żywności i żywienia człowieka. Dowiecie się także o tym, czym jest gluten i kto powinien unikać produktów zbożowych, które są źródłem glutenu, gdyż niesłusznie uważa się, iż gluten wszystkim szkodzi i błędnie zaleca się każdemu odrzucenia produktów zbożowych z diety, które są źródłem glutenu. O tym także jest mowa w rozdziale, w którym obaliłem ten mit żywieniowy w moim drugim e-booku, który jest o tematyce związanej z mitami na temat żywności. Również w tym wpisie wspomniałem o zaleceniach żywieniowych, które mówią nam, ile dziennie powinniśmy spożyć produktów zbożowych i w jakich przykładowych publikacjach jest mowa o zaleceniach żywieniowych dotyczących spożycia produktów zbożowych. W tym wpisie głównie będzie mowa o różnych produktach zbożowych, natomiast w przyszłości opublikuję także dwa wpisy związane z kaszami i mące oraz zastosowaniu kulinarnym mąki. 





Przypisy:

Komentarze

  1. Ja na szczęście nie mam nietolerancji. Bardzo mnie zainteresował post.

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo ciekawy tekst. Gluten z tego co mi wiadomo szkodzi nie tylko osobom chorym na celakię, ale też przy niektórych przewlekłych chorobach. Choruję na endometriozę i mam zalecaną właśnie dietę bezglutenową,

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Polecane inne wpisy do przeczytania:

Sposoby układania sztućców na talerzu podczas i po konsumpcji

Jak radzić sobie w sytuacji, kiedy mamy kontakt z osobami toksycznymi, czyli 10 przykładowych metod radzenia sobie z osobami toksycznymi. Psychologia.

Stres w miejscu pracy m.in. w gastronomii, ich przyczyna oraz jak pracownik powinien radzić sobie z nim? Stres w pracy z punktu widzenia psychologii pracy oraz psychologii w zarządzaniu. Psychologia.