Przejdź do głównej zawartości

Co to jest sauté, saisir, frytura i dressing? Terminologia używana w technologii gastronomicznej oraz w sztuce kulinarnej.

W ostatnim wpisie o tematyce związanej z gastronomią i kulinariami dowiedzieliście się, co oznaczają w kulinariach słowa tj. bouquet garni, sous-vide, konfitowanie oraz kruton [1]. Chciałbym dla Państwa opublikować kolejny wpis o tej tematyce, dlatego też w tym wpisie przedstawię Wam wyjaśnienie kolejnych czterech słów, które są używane w sztuce kulinarnej i w technologii gastronomicznej tj. sauté, saisir, frytura i dressing. Wiele słów używanych w kulinariach nie tylko pochodzi z języka francuskiego, ale również z języka angielskiego, dlatego też w niniejszym wpisie także wyjaśniłem definicję słowa dressing, które właśnie pochodzi z języka angielskiego. 


Linki:

[1] Co to jest bouquet garni, sous-vide, konfitowanie i kruton? Terminologia używana w kulinariach i w technologii gastronomicznej.

Komentarze

  1. Saisir to dla mnie nowość, nie znałam tego terminu kulinarnego :) bardzo lubię te ciekawostki kulinarne, które nam wyjaśniasz :) pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam Cię serdecznie.

      Dziękuję serdecznie za Twój komentarz 🙂👍 Jest mi ogromnie miło z powodu tego, że takie wpisy bardzo są interesujące dla Ciebie i innych czytelników mojego bloga. Z pewnością jeszcze wiele takich wpisów pojawi się na mojej stronie.

      Pozdrawiam Cię serdecznie i życzę Tobie miłego oraz pozytywnego dnia 🙋‍♂️😘
      Patryk

      Usuń

Prześlij komentarz

Polecane inne wpisy do przeczytania:

Zawartość węglowodanów i błonnika pokarmowego w przykładowych produktach żywnościowych. Żywność i żywienie człowieka.

Psychologia emocji, czyli cztery fazy procesu emocjonalnego. Psychologia.

Zawartość białka i tłuszczy w przykładowych produktach żywnościowych. Żywność i żywienie człowieka.