Przejdź do głównej zawartości

Polskie menu potraw wigilijnych. Propozycja potraw do serwowania na Wigilię Bożego Narodzenia. Planowanie menu potraw wigilijnych w przypadku organizacji usług gastronomicznych w zakładach gastronomicznych.

W święta Bożego Narodzenia nie tylko organizuje się spotkanie wigilijne w domu, ale także w zakładach gastronomicznych. Organizowanie takiej usługi gastronomicznej wymaga planowania i odpowiedniej organizacji. Takie spotkania wigilijne w zakładach gastronomicznych są organizowane przez różne osoby zamawiające, w szczególności przez przedstawicieli różnych firm. W przypadku organizowania takiej usługi gastronomicznej należy zaplanować menu potraw wigilijnych, które zostaną zaserwowane konsumentom (gościom) podczas takiego spotkania wigilijnego w zakładzie gastronomicznym. Także warto zrobić menu dań wigilijnych na kolację wigilijną w dniu Wigilii Bożego Narodzenia, którą organizujemy w domu, co dzięki temu ułatwi to nam organizowanie wieczerzy wigilijnego, dlatego też poświęciłem niniejszy wpis tematowi związanemu z organizacją takich spotkań wigilijnych, gdzie przedstawiłem w poniższych grafikach przykładowe zestawienie menu potraw wigilijnych, które można serwować nie tylko na domowej wieczerzy wigilijnej, ale także na spotkaniu wigilijnym, które jest organizowane w różnych zakładach gastronomicznych. Potraw tych jest dość dużo, dlatego też na można ułożyć swoje własne menu potraw świątecznych, inspirując się moim menu potraw wigilijnych, które zaprezentowałem w poniższych grafikach. Warto także pamiętać o odpowiednim serwisie stołowym, czyli sposobie układania talerzy, sztućców i szklanych naczyń do napoi na stole podczas organizowania spotkania wigilijnego. Na ten temat możecie przeczytać wpis, którego opublikowałem na mojej stronie (blogu) [1].






Przypisy:

Komentarze

  1. Ja zawsze miałam problem z nakryciem stołu, jakoś nie mogę wbić sobie tego wszystkiego do głowy ;/ Bardzo fajne menu, ciekawe pomysły! U nas zawsze królują przede wszystkim pierogi ruskie, chociaż od paru lat również łazanki :) W te Święta przede wszystkim pracuje, a ze pracuje ze starszymi ludźmi i w tym roku organizuje Mini Wigilie dla moich podopiecznych musze wymyśleć jakieś menu, jednak Holendrzy jadają zupełnie co innego, dlatego prawdopodobnie jednym z dan będzie zupa groszkowa :) A na drugi dzień Świąt zamierzam wprowadzić troszkę polskiej tradycji do rodziny (mój chłopak i jego rodzina są holendrami) i mam zamiar zrobić, o ile czas pozwoli w związku z praca, a jak nie to kupić w polskim sklepie ręcznie robione krokiety z serem i pieczarkami :)
    Pozdrawiam ♥

    OdpowiedzUsuń
  2. Interesuje mnie ta moczka wigilijna, jestem z Podkarpacia i tutaj króluje barszcz czerwony z uszkami, pierogi z kapustą kiszoną i grzybami, karp smażony, kapusta z grochem i jagłami no i obowiązkowo kompot z suszu.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Polecane inne wpisy do przeczytania:

Sposoby układania sztućców na talerzu podczas i po konsumpcji

Jak radzić sobie w sytuacji, kiedy mamy kontakt z osobami toksycznymi, czyli 10 przykładowych metod radzenia sobie z osobami toksycznymi. Psychologia.

Stres w miejscu pracy m.in. w gastronomii, ich przyczyna oraz jak pracownik powinien radzić sobie z nim? Stres w pracy z punktu widzenia psychologii pracy oraz psychologii w zarządzaniu. Psychologia.