Przejdź do głównej zawartości

Przyrządzanie ryb. W jaki przykładowy sposób możemy przyrządzać ryby?

Z punktu widzenia sztuki kulinarnej i technologii gastronomicznej ryby mają ogromne zastosowanie kulinarne. Z nich można przyrządzić zupy, rybę w galarecie, ale również mogą stanowić dodatek do dań obiadowych lub sałatek warzywnych. Można na bazie ryby przyrządzić pierogi lub rybne kotleciki, gdzie na mojej stronie (blogu) także znajdują się przepisy kulinarne na przyrządzenie kotlecików z ryby. Wiele różnych kuchni narodowych słynie z dań na bazie ryb. Także w Polsce na Wigilię Bożego Narodzenia serwuje się przeróżne dania z ryb, a jednym z takich przykładowych ryb jest karp, który pojawia się m.in. na stole wigilijnym. Można nie tylko ryby smażyć, ale także piec w piekarniku, grillować lub gotować na parzę. W niniejszym wpisie z dziedziny kulinariów oraz technologii gastronomicznej chciałbym przedstawić różne przykładowe sposoby przyrządzania ryb, gdzie przedstawię przykładowe sposoby panierowania ryb. Najczęściej ryby panierujemy w samej mące lub w jajku, mące i bułce tartej, choć także możemy panierować ryby w inny, a zarazem w ciekawy sposób. Także ryby można przyrządzić w cieście. Warto planować posiłki na bazie ryb z wykorzystaniem różnych technik ich przyrządzania, jednocześnie pamiętając o tym, że ryby z punktu widzenia nauk o żywności i żywieniu człowieka dostarczają przeróżnych składników pokarmowych, a w szczególności tłuszczów m.in. kwasów omega-3, które odgrywają ważną rolę w naszym organizmie oraz witamin i składników mineralnych. Bardzo ważne jest to, aby ryby często pojawiały się w naszej diecie, zgodnie z obecnymi rekomendacjami żywieniowymi oraz były przyrządzane z zastosowaniem różnych technik obróbki cieplnej m.in. pieczenia, grillowania, czy też duszenia na parzę. Jeśli już smażymy ryby, to pamiętajmy o odpowiednim użyciu tłuszczu do przeprowadzenia obróbki cieplnej (termicznej) ryby. Pamiętajmy również o tym, iż tłuszcz wykorzystywany do smażenia ryb należy często wymieniać. 

Komentarze

  1. A ja zawsze piekę w piekarniku z dodatkiem masła, czosnku i pietruszki :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ciekawe pomysły na panierkę,kilka z nich robiłam. Patryk radosnych świąt Bożego Narodzenia oraz szczęśliwego nowego roku.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja również życzę Tobie zdrowych, wspaniałych, wesołych, pogodnych, radosnych i rodzinnych świąt oraz szczęśliwego i radosnego Nowego Roku 🙂🤲❤

      Pozdrawiam Cię serdecznie 🤗
      Patryk

      Usuń
  3. Uwielbiam ryby jeść, co prawda za kotlecikami nie przepadam.

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja jestem na Twoim blogu i właśnie dostałam informację, że Ty komentujesz na moim :) Ale zbieg okoliczności :) Ale ja tu do Ciebie przyszłam w innej sprawie. Chciałam Ci tylko napisać, że na święta zrobiłam szarlotkę według Twojego przepisu i... wyszła przepyszna :) Ciasto kruchutkie, doskonałe, wszystko udało się pięknie. Tylko następnym razem muszę zrobić w mniejszej blaszce, bo na mojej blaszce szarlotka wyszła trochę za płaska. Za to wszystkim smakuje wybornie. Jeszcze raz Ci dziękuję za ten przepis.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam Cię serdecznie 🙋‍♂️

      Chciałem ogromnie podziękować za Twoją motywację i chęci do wypróbowania mojego przepisu na szarlotkę oraz za podzielenie się z nami wynikami wypróbowania mojego przepisu. Jestem ogromnie zadowolony z tego, że bardzo Ci smakowała i że szarlotka wyszła wspaniale. Twój komentarz bardzo motywuje mnie do tego, aby więcej publikować przepisów na różne potrawy i desery. Mam nadzieję, że inne przepisy znajdujące się na moim blogu również zainspirują Cię do ich spróbowania. Sprawiłaś mi radość w tym dniu i za To Ci z całego serca dziękuję 🤗❤

      Pozdrawiam Cię cieplutko 🤗❤
      Patryk

      Usuń
    2. Bardzo się cieszę, że moja informacja o upieczeniu szarlotki jest dla Ciebie motywacją i inspiracją do publikowana kolejnych przepisów. To doskonały pomysł, bo jeśli przepisy będą w tak przystępny sposób podane jak ten na szarlotkę, to na pewno wiele osób się skusi na ich wykorzystanie. Mnie kusi jeszcze zrobienie tiramisu, Twój przepis jest równie zachęcający :) Jeśli się zdecyduję i zrobię, to z pewnością się tym faktem pochwalę :) Miłego wieczoru.

      Usuń

Prześlij komentarz

Polecane inne wpisy do przeczytania:

Sposoby układania sztućców na talerzu podczas i po konsumpcji

Jak radzić sobie w sytuacji, kiedy mamy kontakt z osobami toksycznymi, czyli 10 przykładowych metod radzenia sobie z osobami toksycznymi. Psychologia.

Stres w miejscu pracy m.in. w gastronomii, ich przyczyna oraz jak pracownik powinien radzić sobie z nim? Stres w pracy z punktu widzenia psychologii pracy oraz psychologii w zarządzaniu. Psychologia.