Przejdź do głównej zawartości

Żywienie dzieci i młodzieży w placówkach oświatowych (w zakładach żywienia zbiorowego typu zamkniętego) oraz sprzedaż żywności w placówkach oświatowych - prawo żywnościowe

Od 2015 r. obowiązują nowe przepisy, które zostały wprowadzone do ustawy o bezpieczeństwa żywności i żywienia z dnia 25 sierpnia 2006 r. oraz rozporządzenie Ministra Zdrowia z 26 lipca 2016 r., które regulują nie tylko kwestie związane ze sprzedażą żywności w sklepikach szkolnych, ale również kwestie związane z żywieniem dzieci i młodzieży w stołówkach w różnych placówkach oświatowych (zakładach żywienia zbiorowego typu zamkniętego). Podczas planowania żywienia w placówkach oświatowych, czyli w zakładach żywienia zbiorowego musimy przede wszystkim uwzględnić przepisy prawa żywnościowego, które określają właśnie sposób żywienia dzieci i młodzieży w tych zakładach żywienia zbiorowego. O tym także Państwu wspomniałem we wcześniejszym wpisie, który dotyczył zasad układania jadłospisów w przypadku planowania żywienia w zakładach żywienia zbiorowego typu zamkniętego [1].
Należy także pamiętać o tym, iż organ urzędowej kontroli żywności, czyli Państwowa Inspekcja Sanitarna podczas czynności kontrolnej także sprawdza, czy organizacja żywienia zbiorowego w placówkach oświatowych spełnia wymagania wcześniej wspomnianych przepisów prawa żywnościowego, o czym wspomniałem w poniższej znajdującej się grafice.

W poniższych grafikach omówiłem wiele ważnych aspektów związanych ze sprzedażą żywności w sklepikach szkolnych oraz żywienia dzieci i młodzieży w placówkach żywienia zbiorowego typu zamkniętego, czyli w placówkach oświatowych. 
Dowiecie się, jakie przepisy regulują kwestie związane ze sprzedażą żywności w sklepikach szkolnych oraz kwestie związane z żywieniem dzieci i młodzieży w placówkach oświatowych (zakładach żywienia zbiorowego typu zamkniętego), ale również jakie przykładowe produkty żywnościowe mogą być dozwolone w sprzedaży w sklepikach szkolnych oraz stosowane w ramach żywienia zbiorowego dzieci i młodzieży w placówkach oświatowych. Także wspomniałem o tym, jakie są konsekwencje prawne za nieprzestrzeganie tychże przepisów. 




Przypisy:

Komentarze

Polecane inne wpisy do przeczytania:

Sposoby układania sztućców na talerzu podczas i po konsumpcji

Jak radzić sobie w sytuacji, kiedy mamy kontakt z osobami toksycznymi, czyli 10 przykładowych metod radzenia sobie z osobami toksycznymi. Psychologia.

Profil psychologiczny Adolfa Hitlera, byłego przywódcy III Rzeszy. Psychologia.