Przejdź do głównej zawartości

Czym jest Al dente, bejcowanie, carving i julienne? Terminologia używana w technologii gastronomicznej.

Na mojej stronie opublikowałem już dwa wpisy, w których podałem wam przykładowe definicje (terminologię), które używa się w kulinariach i w technologii gastronomicznej [1, 2]. Ten wpis będzie także o tematyce związanej ze sztuką kulinarną i technologią gastronomiczną, w którym dowiecie się o kolejnych dość interesujących, a zarazem ważnych definicjach (terminologii) używanych w technologii gastronomicznej oraz w sztuce kulinarnej. Omówimy, czym jest Al dente, bejcowanie, carving i julienne. Wyjaśnienie tychże definicji znajdziecie w poniższej zaprezentowanej grafice. 


Przypisy:

Komentarze

  1. Nie jest ze mną tak źle, tylko bejcowanie to dla mnie nowość w kuchnia :) pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Zawsze uważałam, że Włosi nie umieją gotować makaronu, bo ja lubię miękki :) :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Polecane inne wpisy do przeczytania:

Zawartość węglowodanów i błonnika pokarmowego w przykładowych produktach żywnościowych. Żywność i żywienie człowieka.

Psychologia emocji, czyli cztery fazy procesu emocjonalnego. Psychologia.

Zawartość białka i tłuszczy w przykładowych produktach żywnościowych. Żywność i żywienie człowieka.