Przejdź do głównej zawartości

Witaminy, czyli składniki pokarmowe odżywcze. Witaminy rozpuszczalne w wodzie - witamina B5, B6 i B7. Rola tych witamin, dzienne zapotrzebowanie na te witaminy i źródło tych witamin w produktach żywnościowych.

W kolejnym, a zarazem przed ostatnim wpisem omówimy sobie trzy kolejne witaminy, które zaliczamy do witamin rozpuszczalnych w wodzie, czyli witamina B5, B6 i B7. One także pełnią kluczową rolę w naszym organizmie, o czym dowiecie się Państwo z poniższych grafik. 
Na temat witamin rozpuszczalnych w wodzie już był wpis na mojej stronie, gdzie omówiliśmy sobie witaminę C i z grupy B tj. witaminę B1, B2 i B3 [1].

W poniższych grafikach przedstawiłem dość istotne dla Państwa informacje odnośnie do witamin wcześniej wspomnianych przeze mnie, czyli witaminy B5, B6 i B7. Przedstawiłem przykładowe funkcje, jakie pełnią te witaminy w naszym organizmie, dzienne zapotrzebowanie na te witaminy, zgodnie z aktualnymi normami żywieniowymi dla populacji Polski z 2020 r. oraz przykładowe produkty żywnościowe, które są źródłem tychże witamin.



Przypisy:

[1] Witaminy, czyli składniki pokarmowe odżywcze. Witaminy rozpuszczalne w wodzie - witamina C, B1, B2 i B3 (Pp) - rola tych witamin, dzienne zapotrzebowanie na te witaminy oraz źródło tych witamin w produktach żywnościowych

Komentarze

Polecane inne wpisy do przeczytania:

Zawartość węglowodanów i błonnika pokarmowego w przykładowych produktach żywnościowych. Żywność i żywienie człowieka.

Psychologia emocji, czyli cztery fazy procesu emocjonalnego. Psychologia.

Zawartość białka i tłuszczy w przykładowych produktach żywnościowych. Żywność i żywienie człowieka.