Przejdź do głównej zawartości

3 formy podawania posiłków w zakładach żywienia zbiorowego (formy obsługi konsumenta)

W gastronomii zalicza się wiele rodzajów form obsługi konsumenta. Jedną z najpopularniejszych form obsługi konsumenta jest obsługa kelnerska. Do innych form zaliczamy również samoobsługę. Najpopularniejszą formą obsługi konsumenta w formie samoobsługi to obsługa w formie bufetu (tzw. szwedzki stół), ale również okienkowy (tzw. stołówkowy). Typ okienkowy nazwany jest również typem polskim systemem samoobsługi. Do grupy systemu obsługi konsumenta w formie samoobsługi zaliczamy także typ czeski (stoiskowy) oraz francuski (obsługa barowa, stosowana m.in. w koktajl barach). Inną formą obsługi konsumenta jest samoobsługa połączona z formą obsługi konsumenta typu kelnerskiej. W mojej grafice opisałem 3 wybrane przeze mnie formy obsługi konsumenta (forma podawania posiłków) w zakładach gastronomicznych i opisałem, w jaki sposób odbywa się ta forma obsługi konsumenta. Trzecią formą obsługi konsumenta, jaką podałem w grafice, jest forma hotelowa. Najczęściej występującą w hotelach formą obsługi konsumenta jest samoobsługa w formie stołu szwedzkiego (bufet). Tutaj opisałem, jak to wygląda w hotelarstwie, dlatego też nazwałem formą hotelarską, choć ta forma obsługi konsumenta także wstępuje czasami w restauracjach.

Komentarze

Polecane inne wpisy do przeczytania:

Sposoby układania sztućców na talerzu podczas i po konsumpcji

Jak radzić sobie w sytuacji, kiedy mamy kontakt z osobami toksycznymi, czyli 10 przykładowych metod radzenia sobie z osobami toksycznymi. Psychologia.

Stres w miejscu pracy m.in. w gastronomii, ich przyczyna oraz jak pracownik powinien radzić sobie z nim? Stres w pracy z punktu widzenia psychologii pracy oraz psychologii w zarządzaniu. Psychologia.